Často kladené otázky


V rámci naší inzertní stránky resp. serveru jsme vytvořili platební systém, který vám umožňuje platit za zboží nebo služby bezpečně a rychle. Tento způsob bezpečné platby jsme nazvali "Vázaná platba", jelikož je navázána na splnění určitých podmínek, které musí dodržet obě smluvní strany.

Vázaná platba funguje tak, že se nejdříve spojíte s inzerentem, od kterého chcete zakoupit nějaké zboží a domluvíte se na úhradě formou vázané platby. Jakmile budete mít potvrzené, že inzerent akceptuje "Vázanou platbu", můžete mu peníze z vašeho kreditu převést. Samotný převod resp. vázanou platbu provedete tak, že v sekci "Finanční operace" kliknete na položku "Vázaná platba" a následně vyplníte částku a uživatelské jméno, případně i poznámku k dané transakci a kliknete na tlačítko "Zaplatit". V této chvíli se Vám odečte část kreditu z vašeho zálohového účtu a naopak u vašeho obchodního partnera se objeví v sekci "Správa vázaných plateb" v oddělení "Příchozí vázané platby". Nyní má váš obchodní partner jistotu, že peníze jsou připravené a deponované, ale nemůže s nimi nijak manipulovat. V tomto okamžiku by měl váš obchodní partner odeslat zboží, které jste u něj zakoupili. Jakmile vám zboží přijde, potvrdíte platbu v sekci "Správa vázaných plateb" resp. v oddělení "Odchozí vázané platby". Tam vyberete platbu, kterou chcete potvrdit a kliknete na odkaz "Release". Tímto krokem se platba uvolní a připíše na zálohový účet vašeho obchodního partnera resp. bude mu o tuto platbu automaticky navýšen kredit, který si pak může stáhnout na svůj bankovní účet.

V případě, že zboží nebude doručeno z jakéhokoliv důvodu, můžete platbu zrušit kliknutím na odkaz "Cancel" a deponovaná částka se automaticky vrátí na váš zálohový účet resp. automaticky se zvýší váš kredit o tuto částku a pak si ho můžete stáhnout zpět na váš bankovní účet.

Tento druh platby zaručuje oběma stranám, že bude dodržena smlouva, na které se dohodli. Tedy prodávající dostane zaplaceno a kupující obdrží zboží, které si objednal.

Na svůj zálohový účet, který je zřízen každému registrovanému uživateli pošlete částku, kterou hodláte použít k úhradě objednaného zboží. Jakmile je vaše platba na zálohovém účtu zaregistrována navýší se vám automaticky kredit. Výši vašeho kreditu si můžete zkontrolovat na stránce vašeho uživatelského účtu když kliknete na odkaz Můj účet. Na levé straně je potom sekce pojmenovaná jako "Kredit" kde je zobrazena výše vašeho kreditu. Abychom to shrnuli, na zálohovém účtu se evidují vaše transakce s kreditem a jeho výše.

Doporučujeme vám veškerou komunikaci s vaším obchodním partnerem od začátku zálohovat pro případ nějakých komplikací. Pokud se stane, že váš obchodní partner nedodrží vaší úmluvu a přijdete o zboží nebo peníze, doporučujeme obrátit se na policii a podat trestní oznámení. Orgány činné v trestním řízení mají povinnost oznámení přijmout a bez průtahů věc vyšetřit. V trestním oznámení popište co se stalo tzn. kdy, kde a kdo se trestného činu dopustil. Přiložte kopii inzerátu a veškerou komunikaci včetně dokladu, že zboží nebo peníze byli vašemu obchodnímu partnerovi poslány. Vyžádejte si také, že chcete být informování o průběhu vyšetřování a přijatých opatření.

Inzeráty jsou standardně zveřejňovány po dobu 30 dnů a pak jsou automaticky staženy. Pokud uživatel zveřejnil inzerát jako registrovaný uživatel, tak může inzerát opakovaně zveřejňovat nebo naopak může inzerát předčasně stáhnout.

Otevřete si formulář pro úpravu inzerátu. Uprostřed stránky s formulářem je část resp. políčko, které je pojmenované "Možnosti propagace". Tam si klikněte a následně se rozbalí menu s možnostmi topování. Nyní si vyberte jednu možnost a zkontrolujte zda v inzerátu máte vyplněny všechny náležitosti. Pokud je vše v pořádku, ve spodní části formuláře jsou dvě tlačítka, klikněte na tlačítko "Objednat zvýraznění". Nyní uvidíte váš inzerát jak bude zveřejněn a v levé části obrazovky v sekci "Nákupní košík" vaší objednávku na topování. Tam kliknete na odkaz "Objednat" a projdete standardním procesem objednávky.

V závislosti na způsobu platby, který jste vybrali při objednávce, bude i rychlost jakou se topování projeví na inzerátu.

  • Nejrychlejší způsob jakým zajistit topování je platba pomocí kreditu, v takovém případě se topování projeví okamžitě. Nutné je mít kredit v dostatečné výši.
  • Pokud použijete platební kartu, topování se projeví do několika minut.
  • Nejpomalejší způsob je pomocí bankovního převodu, v takovém případě to může trvat i 24 hodin v závislosti na tom kdy ho podáte.

Pro obnovení zveřejnění inzerátu je nezbytné, abyste byli registrovaným uživatelem a přihlášení pod svým uživatelským jménem. Otevřete si stránku s vaším inzerátem a v horní části inzerátu uvidíte záložku "Zveřejnit". Na tuto záložku klikněte. Zobrazí se vám potvrzovací dialog, kde potvrdíte opětovné zveřejnění inzerátu tlačítkem "Potvrdit".

Důležité upozornění: abyste mohli inzerát zveřejnit nebo naopak stáhnout jeho zveřejnění musí být vytvořen pod vaší registrací!

Stačí, aby uživatel provedl registraci a pak se přihlásil. Uživatelé, kteří se pak přihlásí svým uživatelským jménem a heslem již nemusí podstupovat tuto kontrolu. Kontrolní otázka a CAPTCHA se na webu používá pro automatické odlišení skutečných uživatelů od robotů, kteří zpravidla nějakým způsobem škodí na webových stránkách.

V pravé horní části obrazovky klikněte na odkaz "Můj účet". Na stránce, která se vám zobrazí uvidíte v levé části sekci s názvem "Finanční operace". V této sekci klikněte na odkaz "Doplnit kredit". Na stránce s formulářem pro navýšení kreditu potom vyplníte částku, o kterou budete chtít navýšit váš kredit na zálohovém účtu a pak potvrdíte tlačítkem "Vložit do košíku". V této fázi již projdete standardní objednávkou.

Podle způsobu platby jakým budete chtít doplnit váš kredit, bude i trvat než se promítne jeho navýšení na vašem zálohovém účtu. V případě platby platební kartou se projeví navýšení kreditu do několika minut. Při použití bankovního převodu může trvat navýšení kreditu i 24 hodin v závislosti na tom kdy ho podáte.

Tato situace může nastat u neregistrovaných uživatelů, kteří nepotvrdí ověření své e-mailové adresy prostřednictvím odkazu, který jim byl poslán ve speciální e-mailové zprávě. Ověření je nezbytné, aby se zabránilo zneužívání cizích e-mailových adres.

Nejprve se přihlašte svým uživatelským jménem a heslem a pak klikněte v pravé horní části na odkaz můj účet. Potom najděte záložku upravit a na tu opět klikněte a zobrazí se vám formulář kde již můžete upravit svojí e-mailovou adresu, heslo nebo uživatelské jméno.

Provozovatel internetového bazaru TentoBazar.cz je společnost Český antikvariát s.r.o.
Adresa:
Český antikvariát s.r.o.
Čermákova 1290 / 9, 120 00 Praha 2
IČ: 03910059
Zápis v OR: Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 239824

  info@tentobazar.cz

Není to nutné, ale tím se zbavíte možnosti kontrolovat způsob zveřejnění vašeho inzerátu nebo možnosti jeho budoucích uprav. Navíc u každého inzerátu máte k dispozici historii doručených nabídek, což se vám může hodit pokud byste chtěli oslovit potenciální zákazníky někdy v budoucnu. Dále například obnovení topování daného inzerátu je vyhrazeno pouze pro registrované uživatele, nehledě na mnoho dalších služeb a výhod, které mají registrovaní uživatelé k dispozici.

Uživatelský účet slouží k nastavení nezbytných dat, která jsou potřebná pro registraci uživatele. Zpravidla se jedná o nastavení přístupového hesla, e-mailové adresy nebo uživatelského jména, což jsou primární uživatelská data

Uživatelský profil však obsahuje data, kterými uživatel o sobě něco sděluje ostatním uživatelům. Jsou to tzv. sekundární data o uživateli. Klasickým příkladem jsou informace uložené v políčkách pojmenovaných "Ve zkratce" a "Kdo jsem".

Tato situace zpravidla nastane v okamžiku kdy poskytovatel vaší e-mailové schránky resp. e-mailové služby nějakým způsobem odfiltruje naší zprávu a zařadí ji mezi tzv. spam nebo také nevyžádanou poštu. Z tohoto důvodu doporučujeme, pokud e-mailová zprava nebyla doručena, zkontrolovat složku označenou jako "Spam" nebo "Nevyžádaná pošta" či jinak. V 99% případů je tímto problém vyřešen.

Pokud se vůbec problém objevuje, nejčastěji se to stává u společnosti Google resp. u její e-mailové služby "Gmail", konkrétně u e-mailových adres s koncovou "@gmail.com". V takovém případě doporučujeme naší e-mailovou zprávu označit, že to není spam. Tímto do budoucna zabráníte, aby naše e-mailové zprávy skončily v tzv. spamu nebo byly označeny jako spam.

V levé části stránky je sekce s názvem "Přihlášení" a tam klikněte, vzápětí se rozbalí formulář pro přihlášení. Ve spodní části formuláře uvidíte odkaz Zaslat nové heslo a tam opět klikněte. Na stránce, která se pak zobrazí vyplňte políčko s názvem "Uživatelské jméno nebo e-mailová adresa". Máte-li vyplněno, klikněte na tlačítko "Poslat nové heslo". Na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli při registraci vám přijde zpráva z odkazem pro jednorázové přihlášení a nastavení nového hesla.